Portal Info
Travel

برگزیدگان جشنواره ۱۰۰۰ ایده دانشگاه آزاد اسلامی مشهد معرفی و تقدیر شدند

45 ایده منتخب به رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی راه پیدا کردند

، در این مراسم جاوید نوبخت دبیر جشنواره با اعلام اینکه در مجموع 181 ایده فناورانه در این جشنواره ثبت نام شد افزود: از این تعداد ۴۸ ایده منتخب شناخته شد که طی دو روز به صورت حضوری ارائه و داوری شدند. در بخش اصلی 35 ایده ارائه شد در بخش پزشکی از ۲۸ ایده رسیده ۱۳ ایده ارائه شد. در بخش صنایع خلاق 25 ایده ثبت‌نام شد که ۱۵ ایده جهت ارائه نهایی انتخاب شد و در بخش دانش آموزی ۱۱ ایده ثبت نام و ۵ ایده آن برای حضور در رویداد ملی انتخاب شدند.

وی از انتخاب 45 ایده فناورانه برای حضور در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی که خرداد سال آینده در تهران برگزار می شود خبر داد و گفت: سهم حضور دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در رویداد ملی، 60 ایده اعلام شده بود که با توجه به ظرفیت بالای استان و استقبال خیلی خوب صاحبان ایده ، این آمار به 120 ایده افزایش پیدا کرد ضمن اینکه سهمیه واحد مشهد از سهمیه کل استان جدا شد که این خود افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی است.

نوبخت افزود: این ایده ها از فردا در سامانه ملی ثبت می‌شوند و پس از گزینش نهایی برای تهران ارسال خواهد شد در نیمه دوم فروردین سال آینده توانمندسازی انجام خواهد شد تا ایده ها بتوانند خودشان را به خوبی در رویداد ملی معرفی و سرمایه گذار جذب کنند.

در این مراسم برگزیدگان جشنواره به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند :

در بخش دانش آموزی 5 طرح و ایده فناورانه شایسته تقدیر شناخته شدند. الهام اکبرزاده و اسماء حسین نژاد با طرح بهینه سازی پرداخت مسافر در وسایل حمل و نقل حمل و نقل عمومی از دبیرستان نجمه مشهد ، هستی مقدسی با طرح طبیعت پاک از دبیرستان نجمه ، سیدمحمدامید رضوی عمرانی با طرح پریز ایمن از دبیرستان حسینی قفلی ، نرگس جباری با طرح خرید از تبلیغات به وسیله رسانه جمعی تلویزیون از دبیرستان نجمه و سید هومن رضوی عمرانی با طرح جلیقه آموزشی نماز برای کودکان از دبستان امید مشهد حائز رتبه شدند که علاوه بر دریافت تقدیرنامه و تندیس جشنواره مجوز حضور در رویداد ملی گام دوم را پیدا کردند.

در بخش صنایع خلاق ، مجید احمدی با طرح بکارگیری IOT در انبارها رتبه اول را به خود اختصاص داد . فاطمه فخریان با طرح دستکش ضد سرمازدگی رتبه دوم ، رامین شیرزاد با طرح کاریزما کالر رتبه سوم ، امیررضا ولی اللهی با طرح کفش کودک با قابلیت تغییر سایز و تعویض رویه رتبه چهارم و زهرا موسوی با طرح لباس زیر داخلی رتبه پنجم را کسب کردند که رتبه‌های اول تا سوم این بخش علاوه بر تقدیرنامه و تندیس جشنواره و یک سال استفاده رایگان از خدمات مرکز رشد دانشگاه جوایز نقدی به ترتیب سه، دو و یک میلیون تومان را نیز دریافت کردند.

در بخش پزشکی ، محمدجواد سروقدی با طرح نانو فیلتر سه بعدی جهت آماده سازی خون رتبه اول ، نیما میربلوکی با طرح آمبولانس برقی رتبه دوم و مریم سلیمی با طرح اندازه گیری دیلاتاسیون و طول دهانه رحم به صورت خودکار و بر اساس امواج اولتراسونیک رتبه سوم را کسب کردند که علاوه بر دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره و استفاده رایگان یک سال از خدمات مرکز رشد دانشگاه، جوایز نقدی به ترتیب پنج، سه و دو میلیون تومان دریافت کردند.

در بخش اصلی جشنواره نیز که بیشترین شرکت کننده را داشت احسان کریمی با طرح تولید ترکیبات پری بیوتیکی حاصل از ضایعات خرما و قهوه و ارزیابی مهارکنندگی مایکوتوکسین ها در غذای دام و طیور موفق شد رتبه اول را کسب کند. امیرحسین ظریف با طرح افزایش طول عمر رولیک صنعتی با استفاده از گردگیر های تو در تو رتبه دوم و امیررضا ولی اللهی با طرح ظرف غذای اتوماتیک حیوانات خانگی و پرورشی رتبه سوم را کسب کرد که برگزیدگان این بخش نیز علاوه بر دریافت تقدیرنامه تندیس جشنواره و استفاده رایگان یک سال از خدمات مرکز رشد دانشگاه ، جوایز نقدی به ترتیب ۸ میلیون ۶ میلیون و ۴ میلیون تومان را دریافت کردند.

این مراسم با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس شورای پژوهش دانشگاه آزاد استان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی استان، معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه، معاون پارک علم و فناوری استان، نماینده شرکت شهرک های صنعتی استان، نماینده آستان قدس رضوی و سایر مسئولان از ارگان های مرتبط ، دانشجویان اساتید ، دانش آموزان و صاحبان ایده و فناوری برگزار شد.

جشنواره 1000 ایده دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی شد در هشت محور کشاورزی و صنایع غذایی و تبدیلی، دارو تجهیزات پزشکی و فراسودمندها، محصولات شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات فناورانه ، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق فرهنگی هنری و گردشگری، فناوری آب و محیط زیست، نساجی چرم و فناوریهای مرتبط از سه ماه قبل کار خود را آغاز کرد که در مجموع ۴۵ ایده فناورانه منتخب از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی که خرداد ماه 1401 در مصلای تهران برگزار می گردد حضور خواهند داشت و ایده های خود را برای جذب سرمایه گذار و تجاری سازی ارائه خواهند کرد.

photo 2022 03 15 08 37 53

Rock music
Magical travel